vrijdag 15 april 2016

Koningen, sterren en tippelaarsters

Sinds woensdag woon ik dus in Parijs. Ik woon met Sandrien, mijn vriendin, aan de Boulevard de Bonne Nouvelle in het 2e arrondissement. Dit is dichtbij twee poorten, een soort triomfbogen, opgedragen aan Lodewijk de Grote. Een is veel groter dan de ander en toen ik zag dat op de eerste Ludovico Magno stond, verwachtte ik even dat op zijn kleine broertje Ludovico Mini zou staan. Dit was niet het geval. Onze straat heeft veel theaters en een gigantische bioscoop,  Rex. Rex heeft de grootste bioscoopzaal van Europa. Om zijn omvang meer te benadrukken staat de naam Rex nog eens in grote letters op de gevel.
Als ik naar de supermarkt loop, zie ik een hoop mensen tegen de gevel geplakt. Ze houden hun mobieltje zo hoog mogelijk in de lucht om daarin een glimp op te vangen van een acteur. Scarlett Johansson is een van de sterren die aanwezig zijn voor de première van Captain America. Als ik met mijn boodschappentasje doorloop, hoor ik nog af en toe gegil als een nieuwe ster is gearriveerd.
Wat mij zelf helemaal niet was opgevallen, waar ik zo overheen keek, is dat de Boulevard de Bonne Nouvelle ook ander vermaak biedt. De Boulevard de Bonne Nouvelle heeft namelijk druk verkeer van tippelaarsters. Pas nu Sandrien me erop gewezen heeft, zie ik ineens overal vrouwen quasiverveeld verdiept in mobieltjes tegen gevels aan leunen. Het zijn voornamelijk Aziatische vrouwen die hun leeftijd niet kunnen bedekken onder blonde pruiken en visnet panties en zoals Sandrien zei toen we langs een dame met een rokje tot boven de heupen liepen: Sommige zijn makkelijker te herkennen dan andere.
Ik had niets herkend, misschien omdat ik nog als een toerist door deze stad loop en onder de indruk ben van de Rexen, de Ludovici Magni, van de sterren. In de komende maanden zal ik anders naar deze stad gaan kijken en zal me misschien meer opvallen, waar ik eerst blind voor was, al is het waarschijnlijk nadat Sandrien me er eerst op heeft gewezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen